ראש השב"כ מזהיר: "ההסתה הגוברת עלולה להוביל לפגיעה בנפש"

    קובי פינקלר 2 Comment on ראש השב"כ מזהיר: "ההסתה הגוברת עלולה להוביל לפגיעה בנפש"

    פנייה חריגה: ראש השב"כ, נדב ארגמן פונה לאזרחי ישראל ולנבחרי הציבור באזהרה: "אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית – זה עלול להוביל לפגיעה בנפש" | "על נבחרי הציבור לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקת השיח המסית"

    ראש השב"כ נדב ארגמן | צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן מזהיר מפני שיח ההסתה הגובר בתקופה האחרונה, בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות: "עלול להוביל לפגיעה בנפש".

    "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית", כותב ראש השב"כ בפנייה חריגה לאזרחי ישראל. "יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות. זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

    "כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש", מזהיר ראש שירות הביטחון הכללי.

    ארגמן קרא לנבחרי הציבור להרגיע את הרוחות: "לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ, יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם – מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים".

    "האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו", סיים ארגמן.

    שר הביטחון, בני גנץ הגיב להודעת ראש השב"כ: "כפי שאמרתי בשבוע שעבר- למנהיגי הציבור יש אחריות מיוחדת ונראה בימים האחרונים שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר. מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות ואני קורא לכל אחת ואחד, להימנע מכל גילוי אלימות. זו העת, שכלל מנהיגי הציבור יצאו בפומבי ובאופן נחרץ ואקטיבי נגד אלימות בכלל ועל רקע פוליטי בפרט".

    שר האוצר, ישראל כץ: "אני מצטרף לקריאתו של ראש השב"כ נדב ארגמן שמזהיר מפני 'השיח המסית שעלול להגיע לכדי פגיעה בנפש'. ניתן לקיים ויכוח נוקב מבלי לחצות קוים מסוכנים. על כולנו מוטלת האחריות לנהוג בדרך זו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא שמענו אותך כשמסיתים ללא הרף נגד הציבור החרדי!!!

    2. 1

      אם כוחות הביטחון יפסיקו להפקיר חיים וממון של יהודים, כמו שקורה כאן ברוב הפעמים מאז החלו פרעות תשפ"א, ואם כוחות הביטחון לא ינהגו ככח של האו"ם שמחפש להפריד בין 'שני צדדים אלימים כביכול', אלא כמי שאמורים להגן על היהודים ולמגר את אויביהם- ממילא היהודים לא יצטרכו להשתמש בשיח אלים, כתגובה לשיח המאוד מאוד אלים שמשתולל בחברה הערבית ולצערנו כנראה לא ממש מטריד את הדרג הבטחוני.